6 Şubat 2012 Pazartesi

Buket Eğitim Anlayışı ve Kişiye Özgü Öğretim Modeli

Eğitim, sistem oluşturma ve sistemin işlevsel olarak yürütülmesi ile etkin olabilecektir. Uygulanacak sistemin de işlevsel olabilmesi için “kişiye ulaşmak” önem taşımaktadır. Dersi takip eden öğrencilere “grup” olarak bakmak yerine, her öğrenciye “gruba dâhil farklı karakterde bir öğrenci” bakış açısıyla yaklaşmak eğitim anlayışımızın gerekliliklerinden biridir. Oysaki Türk eğitim sisteminde “kitlesel eğitim” esas alındığından sistem başarılı öğrenciye hizmet eder duruma gelmiş olup başarısız öğrencilerin durumu göz ardı edilmiştir.

Buket (butik) eğitim anlayışını benimseyen Akademik Akademi Eğitim Merkezi, yılları eğitim/öğretimle iç içe geçmiş, deneyimli eğitimciler ve aslında daha büyük çoğunluğu iyi eğitim almış, gönlünü eğitime veren genç eğitimcilerden oluşan, dinamik ve enerjik bir kurumdur. Butik eğitim anlayışı, son yıllarda geliştirilen sınav sistemlerine yönelik ortaya çıkmış bir ihtiyacın ürünüdür. Çağdaş eğitim kuramları, bilginin işlenmesi ve yapılandırılması doğrultusunda ortaya koydukları bilimsel değerlendirmelerle de, butik eğitim anlayışının, sistematikleştirilmesi gereken ve bilginin öğrenen tarafından yapılandırılması için en uygun yöntem olduğu konusunda hemfikirdirler. Merkezimizin amacı, bu ihtiyacı en üst düzey karşılamak adına en uygun zamanda kaliteli; bilgi, birikim ve tecrübeyle ideallerinize ulaşmanız için yolunuzu aydınlatacak, her basamakta size rehber olmaktır. Bu gereklilik paralelinde kurum ve sınıf kontenjanlarımız bulunmaktadır. Yürütülecek eğitim faaliyetinin daha etkin ve daha verimli olabilmesi için sınıflarımız belirlenen kontenjanı aşmayacak şekilde oluşturulmaktadır.

Buket eğitim anlayışımıza göre, gruplar az öğrenci barındırdıkları ve "kalabalık aile" olduğumuz için, bu ortamda hem öğretim, hem de eğitim alırsınız. Yıllarca "özel grup" ve "özel ders" eğitimi veren, öğrencilere "eğitim koçluğu" yapan öğretim kadroları, mutlak ve üstün başarı hedeflemektedir. Böylece özel ders kalitesinde etkin eğitimle yaşam boyu öğrenmeyi öğrenirsiniz. Özellikle, açıköğretim programlarımızdaki pek de popüler olmayan bazı gün ve saatlerde ve bazı derslerin, öğrenci sayısı 3 ile 5 kişi arasında değişen özel grupta yapılmasıyla, kişiye özel (VIP) butik dershane olma özelliği ön plana çıkmaktadır. Nasıl ki tekstilde hazır mağazalardan satın alınanlara göre, butik bir terzinin kişinin ölçülerini alarak diktiği giysiler üzerine daha iyi oturuyorsa, öğretimde de, buket eğitim anlayışını benimseyen merkezimizin elde ettiği sonuçların daha başarılı olması kaçınılmazdır. Bu nedenle butik eğitim ve kişiye özgü modeli, ayrılmaz bir bütünün, birbirini tamamlayan iki önemli parçasıdır.

"Kişiye Özgü Öğretim Modeli" ve düzenli ders takibi ile birlikte ünite testlerini kurumun standartlarıyla çözen öğrencilerimiz, açıköğretim özelinde "ders geçme garantisi" altındadır. Diğer programlarda ise %90 başarı oranını hedeflemektedir. Dersler ana kitaba bağlı olarak ve öğretmenlerimizin ders notları ile işlenir. Dersin öğretmeni çözdüğünüz tanı testlerini toplar, birebir eğitim anlayışıyla tek tek okur ve notlar yazarak geri dağıtır (anında dönüt). Tüm programlarımızda uygulanan bu kağıt okuma tekniği ve kişiye özgü geri bildirimlerle eksikler görülür ve giderilir. "Tanıma Testleri" ve ders takibi gibi şartlara uyulmasına rağmen herhangi bir nedenle dersten başarısız olunduğunda ücretsiz olarak bütünleme döneminden yararlanılabilir. Gruplardaki öğrenci sayısı az olmasına rağmen, ücretleri son derece uygundur.

Gruplar, hazır bulunurluk düzeyi eşit ve aralarında amaç birliği mevcut olan öğrencilerden oluşur. Her öğrencinin durumuna göre özel program uygulanır. Birebir soru çözümü ve kontrolüyle, öğrencilere hem "sürekli öğrenme" hem de "tam öğrenme" uygulanır. Böylece, anlaşılmayan noktalarda yapılan tekrarlarla birlikte özel derse ihtiyaç kalmaz.

Tüm programlarımızda kullanılan sihirli kâğıt okuma tekniğimiz ve öğretim yöntemlerimizin yanı sıra, sayısalda kendisini yetersiz gören DGS, KPSS ve ALES öğrencilerinde daha etkin bir matematik öğrenimi için geliştirilen Temel Hazırlayıcı Eğitim bloku, merkezimizi farklı kılan unsurlardan bir diğeridir. Yine DGS ve KPSS modüllerinde, Tarih alanında kendini yetersiz gören adaylara yönelik olarak geliştirilen etüt saatleri ve SMMM programında Muhasebe, İktisat ve Hukuk alanlarındaki uzman kadromuz, başarının anahtarlarıdır.

Akademik Akademi Eğitim Merkezi’nin ortamı, "ikinci ev" gibi olup samimi, sıcak ve mutlak güvenlidir. Az kişilik sınıflarda, iletişim kalitesi yüksek, özgün kaynak ve sunumlarla, anlama ve algılamaya dayalı öğretim faaliyetleriyle, “tam öğrenmeyi” gerçekleştirecek bir eğitim standardına sahiptir. Tam öğrenme modelinin merkezinde, “ezbere değil işlevsel eğitim” düşüncesi ve “farklı öğrenme metotlarının kullanımı” ilkeleri geçerlidir. Öğretimin sistemli bir şekilde, bir yöntemle yapılıyor olması, eğitimimizin niteliği konusunda somut bir göstergedir.

Buket eğitim anlayışında öğrenci sayısının az olması, bir buketteki çiçek sayısının az olmasına paraleldir. Nadir olan pek çok şey gibi, öğrencilerimiz de bizim için çok değerlidir. Merkezimizde, öğrenci ile yakın işbirliği kurulur, danışmanlık yapılır. Sınav sistemindeki değişmeler, üniversitelerin intibak mevzuatları, kontenjanlar gibi teknik konuların yanı sıra, motivasyona destek ve sınav kaygısıyla baş etmenin yolları gibi psikolojik başlıklarda da profesyonel rehberlik hizmeti verilir.

Genç ve dinamik akademik kadromuz, bilimsel ve özgün öğretim metodları, sağlıklı sınıf ve eğitim ortamları, “birebir” çalışmalar ve seviye takibine dayanan anlayışımızla size başarmanın zevkini yaşatacak ve bu yolda her zaman destekçiniz olacağız. Disiplinli, özverili ve başarı odaklı eğitim sistemimizle iddialıyız.

Barış Safran

Tel: 0 212 543 44 42 – 0 212 543 86 42

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder